[Jeu] Le sphinx à deux têtes !

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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

The Dresden Files rpg?
All things are true. God's an Astronaut. Oz is Over the Rainbow, and Midian is where the monsters live.
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Non ce n'est pas The Dresden Files RPG.
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Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Orlov »

Night's black agents ?
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.

Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.

Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
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Mugen
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Mugen »

Monte Cook's World of Darkness ?
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Non ce n'est ni Monte Cook's World of Darkness ni Night's Black Agents.
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KamiSeiTo
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par KamiSeiTo »

Vampire la mascarade (on sait kama sur un malentendu 😅) ?
Proposer un jeu qui soit au service d’une façon de jouer spécifique et, surtout sans tomber dans le piège de ne pas en permettre d’autre, néanmoins tout inféoder à cette dernière.
Brand.
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Bien tenté mais non :mrgreen:
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Indice n°2
The professional background of the character should now be determined. Initially this is just a phrase such as Doctor or Police Officer. The player should then choose four Specialities from the list on page twenty four as appropriate. These are the primary skills that the character has learned in their professional life, and all will add a +1RS to ability tests covered by that Speciality.

Some example backgrounds are:

Scientist : Science (choice), Science (choice), Computers, Investigation
Police Officer : Investigation, Weapons (club), Criminology, Driving
Bouncer : Martial Arts (striking), Local Knowledge, Martial Arts (grappling), Athletics
Taxi Driver : Driving, Local Knowledge, Mechanics, Business
Doctor : Medicine, Science (biology), Computers, Investigation
Soldier : Weapons (guns),Martial Arts (striking), Military, Athletics
Farmer : Science (agriculture), Driving, Local Knowledge, Weapons (guns)

Indice n°1
Spoiler:
The vampires were first recorded in ancient Sumeria, and were thought to be demons in human form that preyed on man and beast alike. Although hunted down by most civilisations since, the vampires have managed to survive through the millennia by hiding in the shadows on the fringes of civilisation.

Vampires themselves are dead, although their soul is still retained within their body. To look at in daylight hours, a vampire is almost indistinguishable from a mortal human, although they have no pulse and they are not visible on camera or in a mirror. After dark, their eyes turn jet black and their incisor teeth lengthen to a sharp point.

Vampires, as most people know, drink the blood of the living. They are faster and stronger than a mortal human and feed by isolating their target prey and then attacking them either with teeth or a weapon and then drinking the subsequent bloodloss. Anyone drained of blood by a vampire will die, only to rise from the dead some 12 hours later as a vampire themselves. If a victim only loses some blood and survives, they will be ill for some time, but will thereafter be immune from becoming a vampire themselves.

Moreover, their blood will now taste foul to a vampire, and will provide no sustenance. It is therefore rare for a vampire to partially drain a victim.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Asimov »

Hmm, le +1 RS m'évoque le système FASERIP donc je tente Bloodshadows qui semble être dans le thème et avec le système? 
Création : Duel de Panza pour Brancalonia
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Ce n'est pas Bloodshadows, mais le jeu recherché utilise bien le système FASERIP !
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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Bon ben le seul que je connais de FASERIP, Marvel Super Heroes? Après tout y a bien Dracula dans l'écurie Marvel et sur un malentendu...
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Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Orlov »

Pur piggybacking 4C system ?
Quoiqu'il en soit un jeu pour @OSR ...
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.

Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.

Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Ce n'est ni Marvel Super Héros ni 4C System. Ce n'est pas un jeu de super-héros.
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

Indice n°3
[Nom du jeu] is a game of modern supernatural horror, where the player characters are the monsters. They are the vampires, werewolves and ghosts that give rise to modern and ancient legends and haunt the darkness. This is a game about confronting the monster and the darkness inside everyone. There are various supernatural types described in this book that can be used as player characters, and a description of various ways that the game can be played.

This game has been inspired by many sources, but three stand out. The obvious inspiration is the World of Darkness series of games by White Wolf and now Onyx Path Publishing which could be considered the original game of this type. However, the primary inspiration was the BBC TV series Being Human which explored the dichotomy of supernaturals attempting to be “normal” with both horror and humour and is highly recommended. The third major inspiration is the novella “The Skin Trade” by GRR Martin. A haunting and somewhat original take on the werewolf legend, this story is also highly recommended.

Indices précédents
Spoiler:
The vampires were first recorded in ancient Sumeria, and were thought to be demons in human form that preyed on man and beast alike. Although hunted down by most civilisations since, the vampires have managed to survive through the millennia by hiding in the shadows on the fringes of civilisation.

Vampires themselves are dead, although their soul is still retained within their body. To look at in daylight hours, a vampire is almost indistinguishable from a mortal human, although they have no pulse and they are not visible on camera or in a mirror. After dark, their eyes turn jet black and their incisor teeth lengthen to a sharp point.

Vampires, as most people know, drink the blood of the living. They are faster and stronger than a mortal human and feed by isolating their target prey and then attacking them either with teeth or a weapon and then drinking the subsequent bloodloss. Anyone drained of blood by a vampire will die, only to rise from the dead some 12 hours later as a vampire themselves. If a victim only loses some blood and survives, they will be ill for some time, but will thereafter be immune from becoming a vampire themselves.

Moreover, their blood will now taste foul to a vampire, and will provide no sustenance. It is therefore rare for a vampire to partially drain a victim.
The professional background of the character should now be determined. Initially this is just a phrase such as Doctor or Police Officer. The player should then choose four Specialities from the list on page twenty four as appropriate. These are the primary skills that the character has learned in their professional life, and all will add a +1RS to ability tests covered by that Speciality.

Some example backgrounds are:

Scientist : Science (choice), Science (choice), Computers, Investigation
Police Officer : Investigation, Weapons (club), Criminology, Driving
Bouncer : Martial Arts (striking), Local Knowledge, Martial Arts (grappling), Athletics
Taxi Driver : Driving, Local Knowledge, Mechanics, Business
Doctor : Medicine, Science (biology), Computers, Investigation
Soldier : Weapons (guns),Martial Arts (striking), Military, Athletics
Farmer : Science (agriculture), Driving, Local Knowledge, Weapons (guns)
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Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Orlov »

Je crois que je l'ai ou plutôt que j'ai le souvenir d'une revue ou d'une discussion sur rpg.net J'ai déjà posté pour aujourd'hui, donc demain.
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.

Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.

Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
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