Creating Shorjahl
Concept: a traveling mage with a penchant for fi re. Has a past that they’re ashamed of. Seeks attunement and knowledge in nature and “raw”
power.
Trait tags: Approach: a slow, logical boil until a burst of wrath.
Goal: to undo my profane magic, learn natural magic
Gimmick: a bit of a pyromaniac, smells like smoke
Background: apprentice of a powerful necromancer
Foreground: a wandering pyromancer
Weakness: a terrible temper
Core flaw: I seek to understand the world and magic through immersing in “raw” and “natural” magic, and doing so will cleanse my former
involvement with the profane and foul and unnatural.
Technique: Pyromancer
Lineage: human
HP: 10 (8 + 2 from human)
[Jeu] Le sphinx à deux têtes !
- Orlov
- Dieu d'après le panthéon
- Messages : 8146
- Inscription : jeu. févr. 20, 2014 10:57 am
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Alors, voici l'exemple de personnage qui illustre le chapitre sur la création de personnage:
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.
Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.
Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
- Gridal
- Dieu d'après le panthéon
- Messages : 6647
- Inscription : jeu. août 17, 2006 8:13 pm
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
J'ai aucune idée de la réponse mais ce PJ construit quasiment sans donnée chiffrée éveille ma curiosité.
- Orlov
- Dieu d'après le panthéon
- Messages : 8146
- Inscription : jeu. févr. 20, 2014 10:57 am
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Oups! Le jeu m'est sorti de la tête.
Dernier indice donc. Si personne ne trouve, je passe la main demain soir.
Dernier indice donc. Si personne ne trouve, je passe la main demain soir.
Travel through safe areas should largely be ignored or abstracted. It’s fair for the GM to say, “You travel for four days across the Orangespring Plains without incident.”
When traveling through dangerous wilderness, hostile territory, ancient ruins, dungeons, or similar places, split time into travel turns. Each ravel turn is three hours aboveground or ten minutes underground. At the start of a travel turn, each PC describes their actions (or their role) and how it might help the party. Here are some examples:
◊ Torchbearer
◊ Scouting ahead
◊ Surveying / map-drawing
◊ Rearguard
◊ Hidden reaction force (following in stealth)
◊ Quartermaster (keeps track of rations, etc.)
Then, the GM selects one PC to be the focus of this turn (PCs should rotate focus). The focus PC rolls, keeping in mind their action:
◊ On a 6-, there is a calamitous event (avalanche, loss of food, ambush, separation, capture, etc.).
◊ On a 7-9, there is a problem, but the focus PC can see it coming, warn the party, or affect its onset.
◊ On a 10-12, everything goes as planned.
◊ On a 13+, everything goes very smoothly because of the focus PC’s perception or quick thinking.
Over longer journeys in which the GM has nothing particularly interesting planned, a travel turn can be zoomed out from several times a day to just once a day, or even once for the entire journey. The more often the party rolls for travel turns, the more dangerous, timeconsuming, and narratively important the area they’re traveling through is.
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.
Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.
Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
- Mugen
- Dieu des bottes de cuir
- Messages : 15180
- Inscription : mer. mai 17, 2006 11:34 am
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Forbidden Lands ?
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
- kridenow
- Dieu d'après le panthéon
- Messages : 2788
- Inscription : dim. juil. 17, 2011 3:17 pm
- Localisation : Banlieue Parisienne