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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 9:13 am
par Pyth
Nope dans Underground la ville est clairement définie, c'est Los Angeles.

City of mist?

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 12:06 pm
par Macbesse
Lacuna, mais sans conviction.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 1:54 pm
par Orlov
The Town Rpg ? (Aucune idée si un tel jeu existe).

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 6:15 pm
par Gridal
Ce n'est ni Underground, ni City of Mist, ni Lacuna, ni The Town RPG.

Indice n°2
Scarecrow

An animated scarecrow is a common beast in the cornfields of America. Standing as tall as a man and armed with a scythe, scarecrows are solitary monsters. During the day a scarecrow stands still, never betraying that it is an evil creature.

Special Ability: Fear (5).
Scarecrows can cause fear in humans. In place of an attack a scarecrow can choose to cause fear. This is an opposed action (the Scarecrow’s Special Ability vs. a single target’s Thinking). If the action succeeds the target loses two turns. Some gamemasters may wish to adapt the scarecrow’s fear ability to better fit with the optional fear check rules (see p. 51). Way too complicated for my tastes.

Indice n°1
Spoiler:
The Town

At the center of the [nom du jeu] world is the urban environment known only as "The Town". If this town has any other name it is unknown to those who populate its dark, dirty streets and anyone else living in the areas surrounding the town.

The town is home to roughly 50,000 people and laid on in a grid of main streets that cris-cross here and there, connecting to each other. Between each main street is a block of houses, apartments, factories, shops, and other buildings all surrounding by not only the main streets but also a maze of wisting alleyways.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 7:53 pm
par Léonard
Harvest ?

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 8:11 pm
par Gridal
Non ce n'est pas Harvest.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 9:25 pm
par Orlov
Ce système est très parlant pour moi qui ne lis jamais les parties univers des jeux ... Je vais attendre demain parce que j'ai déjà fait une proposition aujourd'hui, mais je crois que je vois ce que c'est désormais.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 9:30 pm
par Gridal
@Orlov Il me semble que c'est une proposition par indice, non ? Je pense que tu as le droit de donner ta réponse.
Olivier Fanton a écrit : sam. août 31, 2024 11:28 pm Le premier joueur à trouver la bonne réponse devient le Sphinx. On ne peut faire qu'une proposition par extrait.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 10:18 pm
par Orlov
Ok. Alors je tente Vs Monsters, un jeu de 2003. C'est le seul JDR que je connaisse à proposer la caractéristique Thinking et pas Intellect, Mind etc. ...
Je suis tombé dessus récemment car je voulais adapter Abstract Dungeon sur Roll 20 et que je devais utiliser des cartes pour des raisons d'ergonomie. J'ai alors lu pas mal de jeux utilisant des cartes à jouer dont Vs Monsters.
En revanche, dans le pdf que j'ai, je n'ai rien vu sur un settings.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. juil. 10, 2025 10:47 pm
par Gridal
C'est bien Vs. Monsters de Philip Reed. Mes indices viennent de la Deluxe Edition parue en 2004, disponible à prix libre sur DriveThruRPG pour les curieux. Tu as peut-être lu une édition antérieure.
Image
C'est à toi de jouer @Orlov !

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. juil. 11, 2025 12:28 am
par Orlov
Alors on cherche un jeu en anglais/américain très récent à travers un extrait du kit de démarrage gratuit.

J'y ai pensé suite à une passionnante discussion qui a eu lieu ici.

Blinking
Faster-than-light travel in [Nom du jeu] is accomplished by a mystical practice called Blinking, more formally Blood Ink Teleportation. A small percentage of the human population throughout the galaxy has the Blood Ink Mutation, imbuing their blood with occult power. Given the proper training and conditioning, those with the Blood Ink mutation can mix their blood into ink which, when used to print star maps, teleports the printing press to the exact location depicted on the star chart.


Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : dim. juil. 13, 2025 10:48 pm
par Orlov
Bon, pas de nouvelles. Je continue avec un extrait du système :
PLAYING THE GAME
[Nom du jeu] takes its players on adventures investigating mysteries, exploring new worlds, and surviving multitudes of dangers. The core mechanic the players use to move forward in adventures and navigate danger is the Skill Check.

![THE CORE MECHANIC – SKILL CHECKS]!
‣ Skill Checks represent characters attempting to perform complex and dangerous tasks.
‣ Skill Checks should only be called when characters attempt to do something that is not obviously feasible – most actions do not require Skill Checks.
‣ There must be a valid role-playing reason why a character could Succeed on a Skill Check they attempt – characters cannot succeed Skill Checks to the perform actions that are obviously impossible.
‣ Skill Checks simulate stress, frustration, and exhaustion: players may spend Skill Points to modify the results of Skill Checks, but this will make future Skill Checks more difficult.
‣ Every Skill Check is a role-playing opportunity. Spending Skill Points entails an immense mental, physical, or spiritual strain.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : dim. juil. 13, 2025 11:07 pm
par Ramentu
le nom est dans l'extrait... 😀

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : dim. juil. 13, 2025 11:15 pm
par Orlov
Oups ! Corrigé. Si personne ne trouve d'ici demain et l'ultime indice, je te passe la main mon cher (si notre arbitre bien aimé @Olivier Fanton l'approuve).

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : lun. juil. 14, 2025 12:29 am
par Olivier Fanton
Pas de soucis.

C'est un jeu Gumshoe ? C'est le seul système que je connaisse où on dépense des points de compétence...